Achter de schermen van de digitale infrastructuur…

Niets is vervelender dan een  website die niet bereikbaar is. Maar er zijn zeker meer ongemakken: een trage website, spam berichten op de website of in de mailbox, een back-up die – als je hem nodig hebt – niet zomaar kan worden benaderd of teruggezet.

Een website moet het gewoon doen, u moet er als parochie of geloofsgemeenschap geen omkijken naar hebben. En als het dan onverhoopt toch eens misgaat, dan moet er iemand zijn die het voor u oplost.

 

Wij ontzorgen u

Onderdeel van onze dienstverlening is dat wij zelf de hosting van de websites verzorgen. Niet dat wij zelf een serverpark op ons kantoor hebben staan. Maar wij hebben een speciale overeenkomst afgesloten met een grote provider, waardoor wij niet alleen een zeer scherpe prijs hebben kunnen bedingen, maar ook prioriteit support krijgen en aan u kunnen doorleveren.

Hierdoor kunnen wij zelf de prestaties en de beschikbaarheid ervan monitoren. En ingrijpen als dat nodig is.

Dat klinkt misschien wat triviaal, maar dat is het allerminst. Onze ervaring is dat in complexere omgevingen met meerdere websites deze op enig moment trager kunnen worden, en dat het contact met de webhosting provider moeizaam kan verlopen en het toevoegen van extra capaciteit van webservers  een dure aangelegenheid kan worden.

 

Wij ontzorgen u door:

  • prestaties en beschikbaarheid van de websites te monitoren, en indien nodig bij te sturen;
  • dagelijks backups van alle databases te maken en indien nodig terug te zetten;
  • wekelijks de software achter de websites bij te werken met de nieuwste releases;
  • de beveiliging van de websites te monitoren op ongeoorloofde toegang, spam berichten etc. en indien nodig maatregelen te nemen voor verdere beveiliging;

 

Neem contact met ons op...

[contact-form-7 id="613" title="Contact form 1"]

Volg onze berichten

Ontvang een dagelijkse e-mail met de nieuwe berichten.